Supertester in the spotlights: Marloes Tervoort

Supertester in the spotlights: Marloes Tervoort

We schreven er al vaker over: de tester die op elke vraag een antwoord heeft, het zogenaamde schaap met de twaalf poten. Marloes Tervoort is zo’n supertester. Nou ja, één van de poten dan. Marloes over het idee van de supertester, over werken bij RisQIT en de voordelen van soms weer op kantoor zijn.

Terug op het honk

Een kleine drie jaar geleden ben ik bij RisQIT begonnen. Ik werd gedetacheerd bij een bedrijf, waar ik eerst een jaar via RisQIT heb gezeten. Vervolgens nam het bedrijf mij over en heb ik daar nog een jaar intern gezeten. Maar bloed kruipt waar het niet gaan kan en sinds een maand ben ik weer terug bij RisQIT. Het is gewoon een fijne plek om te werken. Het team bestaat uit een mens of 13 – het kan geen toeval zijn, de 12 poten van het schaap én Francis – en iedereen kent elkaar goed en is heel betrokken bij elkaar. Bovendien is Francis een heel fijne werkgever, hij is van alles op de hoogte, heeft veel aandacht voor persoonlijke groei en als je ergens tegenaan loopt, is hij altijd bereid om te helpen.

Communicatie

Toen ik hier terugkwam, ben ik aangehaakt bij het project van Boomerweb, een digitale zorgspecialist. Sinds kort heb ik daarnaast voor een aantal uur per week de rol van testcoördinator op me genomen binnen dit project. Aan mij de taak om het testen iets meer structuur te geven en de onderlinge communicatie tussen ons en de opdrachtgever nog geolieder te laten verlopen. Daar zie je meteen de kracht van de supertester. Er zit niet één tester moederziel alleen bij de opdrachtgever op kantoor, zichzelf in tienen te verdelen. Wij zijn een team met mensen met ieder een eigen expertise. Door goed samen te werken, creëer je dus dat schaap met de twaalf poten. Zelf ben ik meer van de communicatie en de wat softere skills. Als het heel technisch wordt, zoals bijvoorbeeld security, dan vraag ik iemand anders in het team het van me over te nemen. En die persoon is dan misschien weer niet zo goed in communicatie. Maar zo krijgt de klant het beste van het beste.

Beste uit elkaar

Op dit moment werken we in shifts. Zo proberen we iedereen de gelegenheid te geven twee dagen per week op kantoor te werken, zonder dat het hier druk wordt. We kunnen op zich prima ons werk op afstand doen, maar het is toch altijd fijn om even iemand te zien, als is het op een afstandje. Microsoft Teams werkt prima, maar even die snelle vraag, even meekijken, dat doe je nu eenmaal gemakkelijker als je bij elkaar in de buurt bent. Zo halen we het beste uit elke dag, en uit elkaar. Alles voor dat schaap, hè?!

Interesse?

Ook wel interesse in zo’n supertester, die voor een vast bedrag per maand je al het geregel en gedoe uit handen neemt? Dan gaan we dat fiksen! Eerst meer weten? Download dan hier onze whitepaper.

Scroll naar boven