Ik denk dat iedereen het wel eens ervaren heeft, de frustratie, machteloosheid en irritatie over de dienstverlening van grote, logge instanties. Ze doen er van alles aan om ons met hun commercials ervan te overtuigen dat zij de soepelste, leukste en beste dienstverlening hebben van allemaal. En vaak klopt dat ook wel, maar soms, heel soms, gaat er toch even iets mis. Probeer dan maar eens iemand te bereiken die het voor je kan oplossen. Herkenbaar?
Slecht geoliede machine
Ik heb het kort geleden zelf aan den lijve ondervonden. Acht maanden geleden wilde ik voor RisQIT een nieuwe bankrekening openen. Niet zo heel ingewikkeld toch? Goed, je moet als klant aan een aantal voorwaarden voldoen, maar dat is het dan ook. De rest van het proces moet lopen als een geoliede machine. Lijkt me. Maar deze machine was niet bepaald geolied. En is in die acht maanden ook tussendoor niet even geolied. Alles wat mis kan gaan, gaat mis, en het lijkt wel of de mensen die ik aan de lijn krijg – hoe vriendelijk ook – simpelweg de middelen en de kennis niet hebben om met een enigszins afwijkende situatie om te gaan.
Alle herstelpogingen mislukt
In ons geval ging er in het proces bij de bank iets mis. Dat kan natuurlijk gebeuren, waar mensen werken worden fouten gemaakt. Daar zit mijn frustratie ook niet. Mijn frustratie, zit ‘m in het feit dat er niemand is die de kwestie voor je wil oplossen. Je komt van z’n levensdagen niet voorbij de klantenservice. Ze zijn kampioen in het afschuiven naar andere afdelingen of medewerkers, waar je dan vervolgens nooit meer iets van hoort. Wat je ook probeert, het lukt niet om het proces weer op gang te krijgen. Je staat gewoon machteloos.
Agile en flexibel
Zo willen we het bij RisQIT dus absoluut niet! Ons motto: korte lijntjes, persoonlijke benadering en begeleiding. Dit hadden én hebben we nog altijd heel hoog in het vaandel staan. Als wij een opdracht uitvoeren, werken we agile, flexibel, klantgericht en rusten niet voordat we een tevreden klant de virtuele deur uit zien lopen. En zo is dat ook ongetwijfeld bij die instanties. Achter die persoon die je aan de lijn krijgt, zit een hele wereld waarin de klant centraal staat. Maar als er geen koppeling is met de persoon die je aan de lijn krijgt, heb je daar weinig aan.
Dat kan anders!
Benieuwd hoe klantgericht en wendbaar we werken bij RisQIT? Ervaren hoe we er alles aan doen om eventuele fouten – die zich overal wel eens voordoen – te herstellen. Snel en geruisloos? Neem dan gerust vrijblijvend contact met ons op. We leren je graag kennen.